Świadectwo energetyczne Częstochowa
Wynajmujesz mieszkanie na terenie Częstochowy? A może zamierzasz sprzedać dom? Pamiętaj, że od kwietnia 2023 roku musisz posiadać świadectwo charakterystyki energetycznej. Częstochowa, Poznań, Warszawa – nowe prawo obowiązuje na terenie całej Polski i stanowi odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza i efekt globalnego ocieplenia. Świadectwo energetyczne (Częstochowa) to dokument, który określa zapotrzebowanie domu na energię – audytorzy po dogłębnej analizie dokumentacji i stanu budynku, przypisują ma klasę energetyczną. Dzięki temu przyszli lokatorzy, najemcy lub właściciele są świadomi, jaką efektywnością energetyczną charakteryzuje się budynek, który będą zamieszkiwać. Klasa energetyczna informuje nie tylko o kosztach, z którymi należy się liczyć ogrzewając lokal, ale może również stanowić decydujący czynnik przy próbie uzyskania dofinansowania z funduszy lokalnych lub unijnych. Sprawdź, jak uzyskać certyfikat energetyczny (Częstochowa).
Świadectwo charakterystyki energetycznej – Częstochowa
Klasa energetyczna, którą przypisuje się budynkom mieszkalnym lub komercyjnym przypomina kolorowe naklejki, które znaleźć można w sklepach AGD na nowych urządzeniach. Naklejki informują o tym, która z pralek lub zmywarek jest najbardziej energooszczędna. Podobne oznaczenia literowe i kolorowe zawiera świadectwo charakterystyki energetycznej, różne są natomiast kryteria ich przyznawania. Budynek o najlepszej efektywności energetycznej może liczyć na A lub A+, podczas gdy mieszkania o najgorszej efektywności otrzymują kategorię G. Co wpływa na przypisaną ocenę? Uprawnieni eksperci przeprowadzając audyt energetyczny (Łódź, Częstochowa), biorą pod uwagę:
- ocieplenie budynku,
- typ okien i ich szczelność,
- urządzenia takie jak klimatyzacja,
- metodę ogrzewania (w tym udział źródeł odnawialnych).
Istotna jest również:
- powierzchnia budynku (w tym powierzchnia użytkowa),
- rok oddania budynku do użytkowania,
- rodzaj i przeznaczenie budynku.
Certyfikat energetyczny – Częstochowa i okolice
Przeprowadzając audyt energetyczny (Częstochowa), nasz zespół ekspertów dokona kompleksowego przeglądu dostarczonych przez Ciebie dokumentów. Przy ocenie pod uwagę brana będzie ilość energii potrzebnej do ogrzania, wentylacji i chłodzenia budynku, a także niezbędnej do przygotowania ciepłej wody użytkowej. Audytorzy obliczą wskaźniki rocznego zapotrzebowania na energię użytkową, końcową i pierwotną.
Czy certyfikat energetyczny wydawany jest bezterminowo?
Świadectwo charakterystyki energetycznej, zwane również certyfikatem energetycznym, wydawane jest na okres 10 lat. Jednak jeśli w tym czasie przeprowadzone zostaną prace remontowe lub termomodernizacyjne, które wpływają na efektywność energetyczną budynku (na przykład wymiana okien, pieca gazowego lub ocieplenie ścian zewnętrznych), posiadane świadectwo energetyczne (Częstochowa) będzie wymagało aktualizacji. Koszt takiego „odświeżenia” certyfikatu jest znacznie niższy niż stworzenie go od podstaw, dlatego warto pamiętać o nim przy okazji termomodernizacji budynku.
Jak wygląda zakup świadectwa charakterystyki energetycznej?
Prawo dopuszcza zarówno elektroniczne, jak i papierowe wersje świadectw energetycznych. Certyfikat może być wydany internetowo, po dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów, które zostaną przeanalizowane przez nasz Zespół. Wystarczy, że na stronie wybierzesz świadectwo, które odpowiada typowi Twojego budynku (mieszkanie, dom wolnostojący, lokal komercyjny) i wypełnisz formularz, a my zajmiemy się resztą. Jeśli dostarczona dokumentacja nie będzie wystarczająca, ustalimy z Tobą termin, kiedy nasi eksperci będą mogli sprawdzić Twój lokal osobiście. Dokładamy wszelkich starań, by tworzyć kompleksowe, rzetelne i dokładne świadectwa. Znajdziesz w nich nie tylko opis stanu bieżącego i klasę energetyczną budynku, ale również wskazówki, które podpowiedzą Ci, jak poprawić efektywność energetyczną Twojego lokalu. Postaw na usługi profesjonalistów!
Skorzystaj z promocji – z kodem GRH10PLUSZN dostaniesz 10% zniżki!